Najczęściej zadawane pytania
- Czy kupując złoto muszę podawać swoje dane?
- Czy mogę zwrócić zakupione złoto?
- Czy mogę mieć specjalne życzenia wobec kuriera (np. telefon przed doręczeniem, dostawa o określonej godzinie)?
- Czy mogę kupić złotą sztabkę z zapłatą przy odbiorze?
- Czy mogę zapłacić przelewem tradycyjnym?
- Czy mogę zamówić grawer na ozdobnym/okolicznościowym opakowaniu (blistrze)?
- Czy podczas grawerowania waga sztabki się zmniejsza?
- Czy mogę zamówić sztabkę złota za określoną kwotę?
- Czy mogę mieć pewność, ze kupuję prawdziwe złoto?
Czy kupując złoto muszę podawać swoje dane?
TAK
Obowiązek identyfikacji nabywcy złota inwestycyjnego
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (art. 125 ust. 1 i 2), Mennica Małopolska, jako podmiot oferujący sprzedaż złota inwestycyjnego, ma obowiązek prowadzenia ewidencji zawierającej dane identyfikacyjne nabywców.
W związku z powyższym, podczas składania zamówienia za pośrednictwem naszego Sklepu internetowego jak i osobiście w naszym Kantorze w Krakowie przy ul. Rakowickiej 10b niezbędne jest uzupełnienie danych wymaganych przepisami ustawy.
Zakres obowiązku identyfikacyjnego zależy od wartości transakcji:
- Dla zakupów nieprzekraczających równowartości 15 000 EUR wystarczające jest podanie oświadczenia zawierającego dane osobowe, tj. imię, nazwisko oraz numer PESEL (lub inny numer identyfikacyjny w przypadku klientów zagranicznych).
- W przypadku transakcji powyżej 15 000 EUR, jesteśmy zobowiązani do potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego lub paszportu), w celu weryfikacji przekazanych danych oraz obowiązkowego zgłoszenia transakcji do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej GIIF
Mennica Małopolska przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu realizacji obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
Czy mogę zwrócić zakupione złoto?
NIE
Ze względu na wahania cen metali szlachetnych, zwrot produktów inwestycyjnych w tym sztabek lub monet bulionowych nie jest możliwy.
Czy mogę mieć specjalne życzenia wobec kuriera (np. telefon przed doręczeniem, dostawa o określonej godzinie)?
NIE
Niestety nie mamy możliwości przekazywania indywidualnych życzeń lub instrukcji bezpośrednio do kurierów w Twoim mieście. Przesyłki są obsługiwane przez zewnętrzne firmy kurierskie, a ich trasy i godziny doręczeń są planowane centralnie.
Zachęcamy do korzystania z opcji oferowanych przez firmę kurierską (np. zmiana terminu dostawy, przekierowanie paczki do punktu odbioru), które są dostępne w wiadomościach e-mail lub SMS z numerem przesyłki i linkiem do śledzenia. Korzystamy z usług firmy InPost, która posiada własną aplikację na smartfony, ułatwiającą komunikację z firmą kurierską – oczywiście w ograniczonym zakresie.
Czy mogę kupić złotą sztabkę z zapłatą przy odbiorze?
NIE
Niestety, nie oferujemy możliwości płatności za pobraniem przy zakupie złota inwestycyjnego.
Z uwagi na wysoką wartość towaru oraz względy bezpieczeństwa, płatność za zamówienie musi zostać dokonana z góry, przed realizacją i wysyłką przesyłki. Dzięki temu możemy zagwarantować pełne bezpieczeństwo zarówno naszym klientom, jak i procesowi logistycznemu.
Akceptujemy przelewy bankowe, szybkie płatności online, Apple Pay Google Pay, Blik oraz płatności kartą.
Przy zakupach w naszym Kantorze w Krakowie przy ul. Rakowickiej 10b przyjmujemy zarówno gotówkę jak i płatności mobilne (karta, Apple Pay, Google Pay, Blik)
Czy mogę zapłacić przelewem tradycyjnym?
TAK
Po złożeniu zamówienia otrzymasz dane do przelewu na podany adres e-mail. Proces przygotowania zamówienia i jego wysyłki następuje dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na nasze konto bankowe, więc czas oczekiwania na zamówienie może się wydłużyć nawet o kilka dni.
Czy mogę zamówić grawer na ozdobnym/okolicznościowym opakowaniu (blistrze)?
NIE
Grawer jest dostępny wyłącznie na sztabkach o wadze od 3,11 grama (1/10 uncji) ze względu na ich odpowiednią grubość.
Na specjalne życzenie możemy wykonać personalizowany Blister, jednak jest to usługa wyceniana indywidualnie i wydłuża znacząco czas realizacji zamówienia.
Czy podczas grawerowania waga sztabki się zmniejsza?
NIE
Podczas grawerowania nie powstają jakikolwiek ubytki materiału, więc sztabka nie traci na swojej wadze. Dysponujemy zaawansowaną technologią, która pozwala na grawerowanie bezstratne.
Czy mogę zamówić sztabkę złota za określoną kwotę?
NIE
Nie ma możliwości zamówienia sztabki złota do konkretnej kwoty – przede wszystkim ze względu na technologiczny proces produkcji sztabek bitych.
Sztabki tego typu nie są odlewane, lecz wytwarzane poprzez walcowanie blachy złotej do precyzyjnie określonej grubości, odpowiadającej konkretnym wagom (np. 1 g, 2 g, 5 g itd.). Z tak przygotowanej blachy wybija się sztabki, które następnie są stemplowane. Proces ten zakłada wykorzystanie wyłącznie standardowych, seryjnych formatów – nie przewiduje możliwości wykonania sztabki o dowolnej masie czy wartości ze względu na konieczność rygorystycznego przestrzegania parametrów produkcji w celu zachowania stuprocentowej powtarzalności i utrzymania kontrolowanej elektronicznie wagi.
Co więcej, próba dostosowania sztabki do konkretnej kwoty wymagałaby indywidualnej ingerencji w proces produkcji, co w skali jednej sztuki podniosło by jej końcową cenę to poziomu przekraczającego jakąkolwiek opłacalność jej zakupu.
Czy mogę mieć pewność, ze kupuję prawdziwe złoto?
TAK
Złoto, z którego bite są sztabki w Mennicy Małopolskiej pochodzi wyłącznie od polskiego dostawcy – koncernu KGHM Polska Miedź – jednej z największych polskich spółek skarbu państwa, jednego z czołowych producentów miedzi i srebra rafinowanego na świecie.
Sztabki wybijane są w Małopolsce ze złota próby 999, czyli najwyższej istniejącej.
Kupując sztabkę w naszym Kantorze przy ul. Rakowickiej 10b można sprawdzić jej próbę przy pomocy analizy spektrometrycznej.
<3